Ryhmätunnit

Maanantai

Crosstraining Teens 55'

Toiminnallinen 55´

Toiminnallinen Iisi 55´

Tiistai

Toiminnallinen Aamu 45´

Mammajumppa 55´

Kahvakuula Iisi 55´

Crosstraining / CT Basics 55´

Voimaryhmä 55´ (jäsenille)

Keskiviikko

Spinning 45´

Laitecircuit 45´

XXL-jumppa

Hiit 45´

Kehonhuolto 45´

Torstai

Toiminnallinen 55´

Voimaryhmä (jäsenille)

Kahvakuula 55´

Perjantai

EnergiaCircuit 55´

Laitecircuit 45´

Toiminnallinen Iisi 55'

Lauantai

Core 30´

Hiit 30´

Crosstraining 55´

Sunnuntai

Spinning 55´

Power Circuit 55´

Venyttely 45´

TUTUSTU RYHMÄLIIKUNTATUNTIEN TARJONTAAN

Voimakas Salin ryhmäliikuntatunnit pohjautuvat toiminnalliseen ja kehittävään tekemiseen. Tunnit rakentuvat pääpiirteittäin aina lämmittelystä, taito / tekniikkaosuudesta sekä harjoitusosuudesta kehonhuolto- ja venyttelytuntia lukuun ottamatta. Tuntien ohjaajat ovat aidosti läsnä ja ohjaavat treenaajia sitten, että voit tehdä liiketekniikat tehokkaasti ja turvallisesti.

Kaikilla tunneilla voit skaalata painoja ja toistoja oman päivän vireesi ja voimatasosi mukaan. Voit myös aina kysyä ohjaajalta vaihtoehtoista liikettä. Voimakas Sali ei ole vakuuttanut asiakkaitaan, joten kukin treenaa omalla vastuullaan, mutta ohjaaja pitää huolen siitä, että harjoitusalue ja välineet ovat ensiluokkaisessa käyttökunnossa ja alue on turvallinen. Ryhmäliikuntatunnit ovat harjoitusnurmella, jolloin omatoimitreenaajat harjoittelevat salin muilla alueilla.

Tuntien treeniohjelma vaihtuu 4 viikon välein ja henkilökuntamme kertoo mielellään lisää tuntitarjonnastamme. Tekniikoiden toistolla ja niitä oppimalla on harjoitteleminen turvallista ja pystyt ottamaan paremmin tehoja irti treeneissä.

Syksyllä alkaa monta uutta ryhmää, valitse sinulle sopiva! Kaikki tunnit varataan avoinna24.fi/voimakassalin kautta, salin omia kursseja lukuunottamatta.

Kevyt, matalan kynnyksen / palauttava treeni
Aloittejoille sopiva treeni
Keskitason treeni kuntoilijoille
Kovatasoinen treeni kuntoilijoille
Kovatasoinen treeni edistyneille
CROSSTRAINING BASICS 55´

CROSSTRAINING BASICS 55´

Jotta pääset tykittämään Crosstraining-tunneilla itsesi huippukuntoon, tulee sinun ensin osallistua Crosstraining Basics -kurssille, joka sisältää 5 harjoituskertaa. Basics-tunneilla harjoitellaan voima- ja painonnoston perusteita, kuten kyykkyjä, maastavetoa, rinnallevetoa ja tempausta. Tunneilla käydään läpi myös kahvakuula- ja kehonpainoliikkeitä. Basics-jakso jo itsessään antaa sinulle hyvän kuvan tulevista Crosstraining-tuntien tehosta ja vaikutuksista.

Basics -kurssin suorittaminen takaa sinulle ja kanssatreenaajille turvallisemman ja laadukkaamman Crosstraining -tuntikokonaisuuden. Basics-tunnin pyörivät viikottain, näet tuntitarjonnasta mikä on kulloinkin päivän teemana. Jos olet suorittanut esim. Crossfit On-Ramp-kurssin jollakin salilla, tai koet että levytankoliikkeet, ovat hallussa, ei sinun tarvitse osallistua Basics-tunneille. Tässä tapauksessa ota ensin yhteys asiakaspalveluun.

CROSSTRAINING 55´

CROSSTRAINING 55´

Voimakas Salin kalenterin kovin treeni, jossa haastat eniten kehosi kestävyys-, taito- ja voimaominaisuuksia. Harjoituksen pääliikkeinä tehdään voima- ja painonnostotekniikoita, joten osallistujien on ensin käytävä edellä mainittu CT basics -kurssi, jossa käydään läpi nostotekniikoita tangoilla ja kahvakuulilla. Lämmittelyn jälkeen tehdään voimaosuus, jossa teeman mukaan tehdään sarjoittain voimaliikkeitä.

Tuntien loppupuolen osuus on intensiivinen, jossa nostetaan sykettä eri pituisin intervalli-jaksoin. Tunti sopii hyväkuntoisille ja haastavaa harjoittelua kaipaaville ja voimatasojaan kasvattaville. Crosstrainingin haaste luo tunneille voimaa ja energiaa lisäävää yhteisöllistä meininkiä.

TOIMINNALLINEN HARJOITTELU

TOIMINNALLINEN HARJOITTELU

Crosstraining -tunteja teknisesti helpompi, mutta omaa työkuormaa säätelemällä myös erittäin monipuolisesti kehittävä ja raskas tunti. Kierto- tai patteriharjoitustunti, jossa käytetään vastuksena omaa kehonpainoa ja erilaisia välineitä. Tunneilla harjoitetaan koordinaatiota, liikkuvuutta, voimakestävyyttä sekä maksimivoimaa. Monipuolinen ja tehokas tunti kuntoilijoille ja kunnonkohottajille.

TOIMINNALLINEN IISI 55’

TOIMINNALLINEN IISI 55’

Toiminnallista tuntia vastaava tunti, liikkeet ja tehot ovat kevyempiä. Sopii erinomaisesti liikunnan aloittajille. Tunnin valmentaja avustaa tekniikoissa.

KAHVAKUULA 55’

KAHVAKUULA 55’

Kahvakuula (Girya) on hyvin tehokas harjoitusväline. Kilpakuulilla tehtävä tunti sisältää ”virallisten” kahvakuulaliikkeiden (tempaus, rinnalleveto, työntö, heilautus, vauhtipunnerrus) tekniikoiden harjoittelua ja treeniosuuden, jossa jokainen liike kehittää sekä keskivartalon voimaa, koko kehon voimaa ja kestävyyttä. Tunti sopii aloittelijasta aktiiviharrastajalle, tunnin temmon voi itse skaalata oman kuntotason mukaan. Kahvakuulan perusteet -kurssi järjestetään helmikuussa 2022.

CORE 30’

CORE 30’

Dynaamista ja kohdistettua kestävyys- ja voimaharjoittelua pääasiassa kehosi keskivartalon lihaksille. Harjoitteet tehdään sekä liikkuen että paikallaan. Sopii myös aloittelijoille, voit itse määritellä liikkeiden tehot.

HIIT 30’

HIIT 30’

Core-treenin päälle sopii erinomaisesti sykettä nostava, kestävyyskuntoa kehittävä hauska ja tehokas puolituntinen HIIT (high intensity interval training). Sykettä nostetaan progressiivisesti tekemällä eripituisia lihaskunto- ja hyppyintervalleja. Välineinä painot ja oma keho. Ei vaadi erityistä tekniikkaosaamista, mutta HIIT-harjoittelua ei suositella aloittelijoille sen korkean intensiteetin takia. Huom! Keskiviikkoisin HIIT-tunnin kesto on 45 minuuttia.

KEHONHUOLTO 45’

KEHONHUOLTO 45’

Tunnilla edistetään kehon kokonaisvaltaista hyvinvointia ja liikkuvuutta. Aktiivinen harjoittelu vaatii vastapainoksi huoltoa. Tunti sisältää erilaisia kehonhuoltokeinoja ja liikkuvuutta edistäviä harjoitteita, jotka edesauttavat nivelten ja lihasten hyvinvointia. Harjoitteiden apuna käytetään kevytvälineitä (keppi, vastuskuminauha). Syvävenyttelyn lisäksi dynaamista kehon aktivointia. Tunti on verkkainen ja rento, kukin tekee huoltoliikkeensä omien ominaisuuksiensa puitteissa.

LAITECIRCUIT 55'

LAITECIRCUIT 55'

Erityisesti ikääntyville ja vähän kuntosalilla harjoitelleille sopiva tunti, jossa kiertoharjoittelun muodossa harjoitetaan koko kehon lihaksia ja opitaan samalla käyttämään salin laitteita ja välineitä. Aktiivinen ja helppo alkulämmittely tehdään seisten. LAITECIRCUIT-tunnit alkavat helmikuussa 2022.

SENIORICIRCUIT

SENIORICIRCUIT

Koko kehon helppoa ja tehokasta harjoittelua välineillä ja kehonpainolla. Tunnin on tarkoitettu eläkeläisille ja ikääntyville miehille ja naisille. Liikkeet ja tekniikat ohjataan tunnilla selkeästi, joten myös ensikertalaiset voivat harjoitella turvallisesti ohjaajan tukemana. Tunti koostuu alkulämmittelystä, treeniosuudesta ja / lyhyestä sykeharjoituksesta. Tunti alkaa 26.8.22.

PIENRYHMÄT

PIENRYHMÄT

Pienryhmävalmennuksissa treenataan yhteisen tsempin ja vertaistuen avulla! Ryhmät koostuvat samantasoisista henkilöistä, joilla tavoitteet ja lähtötasot ovat samankaltaisia. Kuten muissakin valmennuksissa, pienryhmissä harjoitetaan kehon monia eri ominaisuuksia, mm. voimaa, liikkuvuutta ja kestävyyttä. Pienryhmävalmennusryhmä koostuu 4-6 henkilöstä ja valmennusjakso on 8 viikkoa. Jäsenille suunnattu Voimaryhmä on täynnä, seuraava lähtö lokakuussa 2022. Pienryhmä Alku jatkuu syyskuun lopulla.

Jakso sisältää kaksi valmentajan ohjaamaa nousujohteista harjoitusta viikossa sekä alku- ja lopputapaamiset ryhmän kesken. Kaikilla laaditaan henkilökohtainen harjoitusohjelma omatoimiseen treenaamiseen. Ryhmäläisillä on valmentajan tuki koko jakson ajan. Ryhmävalmennus opettaa sinut voimaharjoittelun tekniikoihin ja kehittämään mm. omia voima- sekä liikkuvuusominaisuuksia. Pienryhmän yhteisöllisyys antaa voimaa! Pienryhmässä harjoittelu on myös edullisempaa kuin henkilökohtainen personal training -valmennus.

Pienryhmät Alku, Voimakas 50+ ja Voimakas 60+ osallistumisen edellytykset vaativat perusmuotoisen liikkumisen edellytykset, vaikeita Tules-vaivoja omaaville henkilöille pienryhmävalmennus ei sovellu. Alku sopii henkilölle joka kaipaa voimatasoihinsa ja liikunnallisuuteen kehittämistä, eikä tavoitteellisesta kuntosaliharjoittelusta ole kokemusta.

Voimakas 50+ sopii saman tyyppisille henkilöille, mutta ikää on oltava mittarissa yli 50. Valmennuksessa huomioidaan iän tuomat liikkumisen muutokset kehoon. Katso hintatiedot palvelut-sivulta.

XXL-jumppa

XXL-jumppa

Uusi tunti! Liikunta kuuluu kaikille! XXL-jumppa on ylipainoisille ja liikunnan aloittamista kaipaaville, joiden BMI-arvo on yli 30. Porukka antaa vertaisvoimaa, pikku hiljaa opetellaan treenaamaan ja erilaisia tekniikoita oman kropan voinnin edistämiseksi. Tunnit ovat helppoa toiminnallista harjoittelua, joissa on aina variaatioita tarjolla.

CROSSTRAINING TEENS

CROSSTRAINING TEENS

Tekniikat haltuun teininä!

CT Teens mukailee aikuisten Crosstraining-tutneja, joissa harjoitellaan monipuolisesti voimaa, kestävyyttä ja liikkuvuutta. Crosstraining on useita taito-ominaisuuksia kehittävää harjoittelua ja sopii hyvin eri urheilulajien tueksi. Teens -tunnit on suunniteltu nuorille sopiviksi, joissa liikkeet ja tekniikat otetaan haltuun alusta alkaen nuoren oma taso huomioiden.