Ryhmätunnit

Maanantai

Crosstraining Teens 55'

Toiminnallinen 55´

Toiminnallinen Iisi 55´

Tiistai

Toiminnallinen Aamu 45´

Mammajumppa 55´

Kahvakuula Iisi 55´

Crosstraining / CT Basics 55´

Keskiviikko

Spinning 45´

Laitecircuit 50´

Spinning 55´

Hiit 45´

Kehonhuolto 45´

Torstai

Perjantai

Laitecircuit 50´

Toiminnallinen Iisi 55'

Lauantai

Core 30´

Hiit 30´

Crosstraining 55´

Sunnuntai

Power Circuit 55´

Venyttely 45´

TUTUSTU RYHMÄLIIKUNTATUNTIEN TARJONTAAN

Voimakas Salin ryhmäliikuntatunnit pohjautuvat toiminnalliseen ja kehittävään tekemiseen. Tunnit rakentuvat pääpiirteittäin aina lämmittelystä, taito / tekniikkaosuudesta sekä harjoitusosuudesta kehonhuolto- ja venyttelytuntia lukuun ottamatta. Tuntien ohjaajat ovat aidosti läsnä ja ohjaavat treenaajia sitten, että voit tehdä liiketekniikat tehokkaasti ja turvallisesti.

Kaikilla tunneilla voit skaalata painoja ja toistoja oman päivän vireesi ja voimatasosi mukaan. Voit myös aina kysyä ohjaajalta vaihtoehtoista liikettä. Voimakas Sali ei ole vakuuttanut asiakkaitaan, joten kukin treenaa omalla vastuullaan, mutta ohjaaja pitää huolen siitä, että harjoitusalue ja välineet ovat ensiluokkaisessa käyttökunnossa ja alue on turvallinen. Ryhmäliikuntatunnit ovat harjoitusnurmella, jolloin omatoimitreenaajat harjoittelevat salin muilla alueilla.

Tuntien treeniohjelma vaihtuu noin 4 viikon välein ja henkilökuntamme kertoo mielellään lisää tuntitarjonnastamme. Tekniikoiden toistolla ja niitä oppimalla on harjoitteleminen turvallista ja pystyt ottamaan paremmin tehoja irti treeneissä.

28.11-11.12.22 tuntikalenteri on hieman tavallisesta suppeampi. Ajantasainen kalenteri löytyy aina nettisivujemme lisäksi varauskalenterista avoinna24.fi/voimakassali.

Kevyt, matalan kynnyksen / palauttava treeni
Aloittejoille sopiva treeni
Keskitason treeni kuntoilijoille
Kovatasoinen treeni kuntoilijoille
Kovatasoinen treeni edistyneille
CROSSTRAINING BASICS 55´

CROSSTRAINING BASICS 55´

Jotta pääset tykittämään Crosstraining-tunneilla itsesi huippukuntoon, tulee sinun ensin osallistua Crosstraining Basics -kurssille, joka sisältää 5 harjoituskertaa. Basics-tunneilla harjoitellaan voima- ja painonnoston perusteita, kuten kyykkyjä, maastavetoa, rinnallevetoa ja tempausta. Tunneilla käydään läpi myös kahvakuula- ja kehonpainoliikkeitä. Basics-jakso jo itsessään antaa sinulle hyvän kuvan tulevista Crosstraining-tuntien tehosta ja vaikutuksista.

Basics -kurssin suorittaminen takaa sinulle ja kanssatreenaajille turvallisemman ja laadukkaamman Crosstraining -tuntikokonaisuuden. Basics-tunnin pyörivät viikottain, näet tuntitarjonnasta mikä on kulloinkin päivän teemana. Jos olet suorittanut esim. Crossfit On-Ramp-kurssin jollakin salilla, tai koet että levytankoliikkeet, ovat hallussa, ei sinun tarvitse osallistua Basics-tunneille. Tässä tapauksessa ota ensin yhteys asiakaspalveluun.

CROSSTRAINING 55´

CROSSTRAINING 55´

Voimakas Salin kalenterin kovin treeni, jossa haastat eniten kehosi kestävyys-, taito- ja voimaominaisuuksia. Harjoituksen pääliikkeinä tehdään voima- ja painonnostotekniikoita, joten osallistujien on ensin käytävä edellä mainittu CT basics -kurssi, jossa käydään läpi nostotekniikoita vapaapainoilla; tangoilla ja kahvakuulilla. Intensiivisen lämmittelyn jälkeen tehdään voimaosuus, jossa teeman mukaan tehdään sarjoittain voimaliikkeitä.

Tuntien loppupuolen osuus on nousujohteinen, jossa nostetaan sykettä eri pituisin intervalli-jaksoin. Tunti sopii hyväkuntoisille ja haastavaa harjoittelua kaipaaville ja voimatasojaan kasvattaville. Crosstrainingin haaste luo tunneille voimaa ja energiaa lisäävää yhteisöllistä meininkiä.

TOIMINNALLINEN HARJOITTELU

TOIMINNALLINEN HARJOITTELU

Crosstraining -tunteja teknisesti helpompi, mutta omaa työkuormaa säätelemällä myös erittäin monipuolisesti kehittävä ja raskas tunti. Kierto- tai patteriharjoitustunti, jossa käytetään vastuksena omaa kehonpainoa ja erilaisia välineitä. Tunneilla harjoitetaan koordinaatiota, liikkuvuutta, voimakestävyyttä sekä maksimivoimaa. Monipuolinen ja tehokas tunti kuntoilijoille ja kunnonkohottajille.

TOIMINNALLINEN IISI 55’

TOIMINNALLINEN IISI 55’

Toiminnallista tuntia vastaava tunti, liikkeet ja tehot ovat kevyempiä. Sopii erinomaisesti liikunnan aloittajille. Tunnin valmentaja avustaa tekniikoissa.

KAHVAKUULA 55’

KAHVAKUULA 55’

Kahvakuula (Girya) on hyvin tehokas harjoitusväline. Kilpakuulilla tehtävä tunti sisältää ”virallisten” kahvakuulaliikkeiden (tempaus, rinnalleveto, työntö, heilautus, vauhtipunnerrus) tekniikoiden harjoittelua ja treeniosuuden, jossa jokainen liike kehittää sekä keskivartalon voimaa, koko kehon voimaa ja kestävyyttä. Tunti sopii aloittelijasta aktiiviharrastajalle, tunnin temmon voi itse skaalata oman kuntotason mukaan. Kahvakuulan perusteet -kurssi järjestetään helmikuussa 2022.

CORE 30’

CORE 30’

Dynaamista ja kohdistettua kestävyys- ja voimaharjoittelua pääasiassa kehosi keskivartalon lihaksille. Harjoitteet tehdään sekä liikkuen että paikallaan. Sopii myös aloittelijoille, voit itse määritellä liikkeiden tehot.

HIIT 30’

HIIT 30’

Core-treenin päälle sopii erinomaisesti sykettä nostava, kestävyyskuntoa kehittävä hauska ja tehokas puolituntinen HIIT (high intensity interval training). Sykettä nostetaan progressiivisesti tekemällä eripituisia lihaskunto- ja hyppyintervalleja. Välineinä painot ja oma keho. Ei vaadi erityistä tekniikkaosaamista, mutta HIIT-harjoittelua ei suositella aloittelijoille sen korkean intensiteetin takia. Huom! Keskiviikkoisin HIIT-tunnin kesto on 45 minuuttia.

KEHONHUOLTO 45’

KEHONHUOLTO 45’

Tunnilla edistetään kehon kokonaisvaltaista hyvinvointia ja liikkuvuutta. Aktiivinen harjoittelu vaatii vastapainoksi huoltoa. Tunti sisältää erilaisia kehonhuoltokeinoja ja liikkuvuutta edistäviä harjoitteita, jotka edesauttavat nivelten ja lihasten hyvinvointia. Harjoitteiden apuna käytetään kevytvälineitä (keppi, vastuskuminauha). Syvävenyttelyn lisäksi dynaamista kehon aktivointia. Tunti on verkkainen ja rento, kukin tekee huoltoliikkeensä omien ominaisuuksiensa puitteissa.

LAITECIRCUIT 50'

LAITECIRCUIT 50'

Erityisesti ikääntyville ja vähän kuntosalilla harjoitelleille sopiva tunti, jossa kiertoharjoittelun muodossa harjoitetaan koko kehon lihaksia ja opitaan samalla käyttämään salin laitteita ja välineitä. Aktiivinen ja helppo alkulämmittely tehdään seisten.

ENERGIACIRCUIT

ENERGIACIRCUIT

Koko kehon helppoa ja tehokasta harjoittelua välineillä ja kehonpainolla. Tunti on Laitecircuitin kaltainen, harjoitus tehdään laitteissa sekä toiminnallisella alueella. Tunti sopii erinomaisesti peruskuntoilijoille sekä ikääntyville miehille ja naisille. Liikkeet ja tekniikat ohjataan tunnilla selkeästi, joten myös ensikertalaiset voivat harjoitella turvallisesti ohjaajan tukemana. Tunti koostuu alkulämmittelystä, treeniosuudesta ja lyhyestä sykeharjoituksesta.

PIENRYHMÄT

PIENRYHMÄT

Pienryhmävalmennuksissa treenataan yhteisen tsempin ja vertaistuen avulla! Ryhmät koostuvat samantasoisista henkilöistä, joilla tavoitteet ja lähtötasot ovat samankaltaisia. Kuten muissakin valmennuksissa, pienryhmissä harjoitetaan kehon monia eri ominaisuuksia, mm. voimaa, liikkuvuutta ja kestävyyttä. Pienryhmävalmennusryhmä koostuu 4-8 henkilöstä ja valmennusjakso on 4-8 viikkoa. Jäsenille suunnattu Voimaryhmä loppuu 24.11. Uusi Voimaryhmä alkaa tammikuussa, mukaan mahtuu vielä. Ryhmään mahtuu 8 treenaajaa. Voimaryhmä jäsenet osaavat liikkeiden tekniikat ja ohjelmoidun harjoittelun periaatteet.

Pienryhmä Alku 4 aloitus 3.1.2023, 6 paikkaa.

Alku -valmennusjakso sisältää kaksi valmentajan ohjaamaa nousujohteista harjoitusta viikossa sekä alku- ja loppukartoituksen. Kaikille laaditaan henkilökohtainen harjoitusohjelma omatoimisen treenaamisen tueksi. Ryhmäläisillä on valmentajan tuki koko jakson ajan. Ryhmävalmennus opettaa sinut voimaharjoittelun tekniikoihin ja kehittämään mm. omia voima- sekä liikkuvuusominaisuuksia.

Tärkeänä lisänä pienryhmän yhteisöllisyys antaa valtavasti voimaa! Pienryhmässä harjoittelu on myös edullisempaa kuin henkilökohtainen personal training -valmennus.

Pienryhmien Alku ja Voimakas 50+ osallistumisen edellytykset vaativat perusmuotoisen liikkumisen osaamisen, vaikeita Tules-vaivoja omaaville henkilöille pienryhmävalmennus ei sovellu. Alku sopii henkilölle, joka kaipaa voimatasoihinsa ja liikunnallisuuteen kehittämistä, eikä tavoitteellisesta kuntosaliharjoittelusta ole kokemusta.

Voimakas 50+ sopii saman tyyppisille henkilöille, mutta ikää on oltava mittarissa yli 50. Valmennuksessa huomioidaan iän tuomat liikkumisen muutokset kehoon. Katso hintatiedot palvelut-sivulta. Seuraava 50 + -valmennus alkaa helmikuussa 2023.

CROSSTRAINING TEENS

CROSSTRAINING TEENS

Tekniikat haltuun teininä!

CT Teens mukailee aikuisten Crosstraining-tutneja, joissa harjoitellaan monipuolisesti voimaa, kestävyyttä ja liikkuvuutta. Crosstraining on useita taito-ominaisuuksia kehittävää harjoittelua ja sopii hyvin eri urheilulajien tueksi. Teens -tunnit on suunniteltu nuorille sopiviksi, joissa liikkeet ja tekniikat otetaan haltuun alusta alkaen nuoren oma taso huomioiden.